29. prosince 2014

Nejen knižní momentky roku 2014

2015
By wehearit

Rok 2014 je už téměř za námi, a protože jeho poslední dva dny stráví v práci, rozhodla jsem se tento článek napsat trochu s předstihem. Podobně jako loni jsem si pro vás připravila krátké shrnutí uplynulého roku za pomoci fotek z mého mobilu. Některé možná budete znát z knižních chvilek, ale doufám, že ne všechny. Nejsou to žádné krásné fotky, jsou to jen momentky z mobilu. A taky podle toho vypadají.


V lednu a únoru jsem hrdě vstoupila do svého prvního zkouškového období, abych rychle padla na hubu. Spoustu věcí jsem podcenila, spoustě věcí jsem se pokoušela vyhnout, ale všechno se mi to vrátilo, a s úroky. Trvalo mi celý letní semestr, abych pochopila, že na škole chci zůstat, že mě škola baví, a že udělám cokoliv, abych prošla i do třeťáku.

Loňským rokem jsem si procházela hned několika zdravotníma problémy, s nichž největší problémem bylo moje koleno. Zjistila jsem, že lékařská kapacita v oboru je ne vždy synonymem pro dobrého doktora, který se skutečně zajímá o svoje pacienty. A zároveň jsem zjistila, že můžete chodit na miliony procedur, ale to nejdůležitější je ve mě. Uvědomit si, kde je problém, bojovat s tím, nevzdávat se.

Do rukou se mi dostala i nádherná (e)kniha Hejno bez ptáků a to dokonce i s věnováním od autora. Knížku jsem nerecenzovala, protože si stojím za tím, že bych ji nikdy nedokázala popsat v celé její komplexnosti. Tohle si musíte prožít (tedy... přečíst). Fakt musíte.

Mými oblíbenými chvilkami jsou ty, kdy se můžu v klidu zachumlat do peřiny a sledovat sport. S knížkou v ruce. A s čajem v druhé. Rok 2014 byl v tomhle ohledu velmi štědrý - zimní olympijské hry, fotbalové mistrovství světa, a další události. A vlastně i teď se dívám na hokejové mistrovství do dvaceti let. Jsem prostě dcera hokejisty. Neponaučitelná.

V tomhle roce jsem taky hodně cestovala. Dvakrát jsem projela vlakem republiku, ale to není to, o čem chci v souvislosti s touto fotkou mluvit. Do začátku roku jsem vstupovala s brigádou snů - prodávala jsem v jednom malém butiku. Pak jsem byla nucena skončit, neboť obchůdek se zavřel. Já jsem pak našla krátkodobou brigádku jako trenérka, která mě opravdu bavila. Nyní prodávám v uzeninách, a více než jako brigádník si připadám jako otrok. A na vás všechny mám pár žádostí (a rad).

A, když se dostanete na řadu, pozdravte. Nesnáším lidi, kteří nejsou schopni oplatit pozdrav, a že se na vás dívají, jako na zjevení, že jste je pozdravili
B, deko sem, deko tam. Věřte tomu, když vám prodavačka místo deseti nabere jedenáct, a vy budete chtít deset, nikdy nebudete mít deset, ale devět.
C, to je asi všechno. Jsou věci, na které bych si mohla stěžovat dennodenně, ale tohle je základ všeho zla.

Tahle fotka je moje oblíbená, i když pořádně nevím proč. Od Gayle Formanové jsem během tohoto roku přečetla ještě jednu knížku a sice Jestli zůstanu. Krásnou knížku, která mě opravdu rozbrečela. Podobně jako film.

(Stále ještě) letos mi taky za domem otevřeli literární kavárnu. I když já ostuda v ní byla zatím jen jednou. Každopádně, na tenhle strop by se člověk mohl dívat pořád. No ne?

Kromě knížek je mým velkým koníčkem i sledování nejrůznější seriálů. Letos v létě jsem si dala maraton Přátel. A cítila jsem se zkrátka skvěle.

Na začátku článku jsem si posteskla na nad zimním zkouškovým obdobím, a teď se budu chlubit se svým letním. Tohle je prosím spotřeba zvýrazňováčů na jednu zkoušku. Ale co, nakonec jsem to zvládla na jedničku (tedy za A), takže se můžu hrdě poklepat na ramínko a pochlubit se. Že jo?

A tohle, dámy a pánové, je moje vůbec nejoblíbenější knižní fotka roku 2014. Vím, že je děsně nic neříkající, ale mě se prostě líbí.
(P.S. - letos jsem začala děsně moc nosit košile. Už je pomalu nemám ani kam dávat. Ale stejně potřebuju další!)

Není co závidět je moje první knížka, kterou jsem kdy získala na recenzi. Její čtení bylo opravdu fascinující. Měla jsem z toho mrazení na zádech. A přesto se mi ta knížka líbila. Opravdu strašně moc.

 
A teď bubny prosím! Moje historicky první fotka na blogu. Aneb jak vypadám, když se učím. 

Po roce jsem taky provětrala svoje kufry a vydala se do světa. Za svůj největší úspěch považuji to, že jsem se vyškrábala na Sněžku. Jasně, není to žádná osmitisícovka, a za den to zvládne i stovka lidí, ale pro mě to bylo mé malé osobní vítězství. 

V létě jsem taky objevila, světe div se, krásu folkloru. Zamilovala jsem se do cimbálovek, zamilovala jsem se do toho všeobecného nadšení, a vůbec. Tak jsem se prostě zamilovala do všeho. Nikdy bych neřekla, že zrovna já budu ten člověk, který bude lidovky tak milovat. Vážně, život je plný překvapení.

Dalším mým velkým zážitkem je můj dvojtýdenní pobyt v klášteře. Strašně jsem si to tam zamilovala a upřímně doufám, že se mi i v příštím roce podaří tento kouzelný kouteček navštívit. 

Tento rok byl pro mě taky velmi zvláštní v tom, že jsem našla svoji ztracenou lásku k motosportu. V posledních měsících roku jsem toho načetla a nakoukala tolik, že to ani nejde na prstech spočítat. Zamilovala jsem se do toho sportu, zamilovala jsem se do zvuku motoru, a zkrátka to všeho. Doufám, že příští rok v srpnu budu mít tu možnost tohle všechno sledovat naživo v Brně.

Po roce jsem taky byla nucena překonat svůj strach a sednout do letadla, abych navštívila svoji rodinu v Anglii. Mám ráda ten adrenalin, který mě pokaždé zaplaví, když musím překonat svůj strach a sednout si do toho ďáblova stroje. Mám ráda cestu z letiště do strýcova bytu, kde všechno neznámé, a najednou všechno úplně blízké. Mám ráda, když můžu trávit čas se strýcem, který je mi blízký jako bratr. Mám ráda, když se můžu procházet se psem. Mám ráda, když se můžu rozběhnout po zelených pláních, a jediný, kdo mě vidí a slyší jsou ovce. Mám to prostě ráda.

A když už byla ta řeč o tom psovi... Cožpak znáte lepší pozici pro čtení?

 Taky jsem si koupila svoji první (opravdovou) knížku v angličtině. A zařekla jsem se, že ji doopravdy přečtu. Ale letos už to asi nestihnu.

Řekni vlkům, že jsem doma je knížka, kterou jsem dostala na recenzi. Neskutečně mě potěšilo, že se recenze tolika lidem líbila a dokonce ji na svých facebookových stránkách sdílelo i Nakladatelství Jota, které knížku vydalo. 
Vždycky jsem říkala, že bloguji jen pro sebe, a nezáleží mi na tom, zda mám milion, nebo jednoho čtenáře. Vážit si jich budu stejně. Stejně jsem se nikdy nepokoušela blogovat jen kvůli knížkám zadarmo. Ale když se takto poštěstí, je to pro mě vždy velmi příjemné, a vykouzlí mi to úsměv na tváři.

Letos se ze mě stal taky kavárenský povaleč. Měla bych se stydět, ale nějak se to nedostavuje.

Tahle fotka je krásnou ukázkou toho, jak mi mobil nedokáže zaostřit na to, co chci. Nicméně tahle fotka má demonstrovat to, jak na začátku prosince zamrzla celá Olomouc. No není to jako z pohádky?

A poslední fotka letošního roku je ta vánoční, jak jinak. 

A co říct na konec článku?
Za prvé, gratuluji všem, co dokázali vydržet až na konec. 
Za druhé, a to je asi nejdůležitější - děkuji všem. Děkuji všem, kdo si přečtou nový článek, a zanechají mi na památku komentář. Děkuji všem, co si přečtou starý článek, ale na památku nic nenechají. Děkuji prostě všem. Opravdu.

Na konec bych možná měla pronést nějaké inspirativní motto, ale já na tohle nikdy moc nebyla. Nebudu to tedy natahovat a prostě jen - šťastný nový rok. Ať se vám v něm všechno vydaří, ať se vám splní to, po čem toužíte, a ať je všechno tak, jak to má být.

A doufám, že se zde zase za rok setkáme :))

8 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Děkuji za gratulaci :D
Jinak prozradil bys mi více o tom tvém pobývání v klášteře? Co to bylo a tak?
Jakto, že máš příbuzné v Anglii? A moc hezký pejsek.

Reading with Lucy řekl(a)...

Krásný článek a fotky. :))

Jednorožec Radynka řekl(a)...

Moc hezký článek. Taky jsem se letos vydrápala na Sněžku (s vypětím všech sil) a byl to skvělý pocit. :D Přeji ti do nového roku vše nejlepší a ať se ti vše daří :-

Christie (Neliss) řekl(a)...

Aj tebe šťastný nový rok a skvelý článok so super fotkami.:) Už si poriadne nie som istá, čo všetko som chcela napísať, ale spomeniem si hádam aspoň na niečo.
Dúfam, že sa teda tvoje zdravotné problémy vyriešili a už sa ti nevrátia. S doktormi je to niekedy vážne bieda...
Jeee, e-kniha s venovaním, to vidím prvýkrát.:)
Kamarátka je tiež hokejový fanúšik a teraz sleduje.:D Mňa športy akosi neberú.
Anglicko muselo byť úžasné.:)
K recenzným výtlačkom gratulujem!
Ugly Love vyzerá dobre, som zvedavá na prípadnú recenziu.

Charrlie řekl(a)...

JACKELIN MANDRAGOR: Do kláštera jsem se dostala díky škole, protože jsem tam byla na dvoutýdenní praxi - pomáhala jsem s katalogizacích tamější knihovny :)) No a příbuzné v Anglii mám úplně obyčejně - strýc tam před pár let odešel za prací a už tam zůstal :))

A CUP OF LUCY: Děkuji :))

JEDNOROŽEC RADYNKA: Děkuji za pochvalu :)) Že to je úžasný? I když to není osmitisícovka, stejně jsem se nadřela, jakoby to byla, a ten pocit vítězství byl prostě úžasný :)) Děkuji za přání, a přeji úúúúplně to stejné! :))

NELISS: Hehe, jsem to trochu natáhla, uznávám :)) ... No, a doufám, v totéž - byl to boj, ale snad jsem vyhrála :)) A děkuji za malé gratulace. Co se týče Ugly Love, je to takové moje malé "předsevzetí" ... snad to zvládne se tím prokousat :))

Owlie řekl(a)...

Přesně jak píšeš, na strop Vaší literární kavárny bych se mohla dívat pořád. U nás v Českých Budějovicích otevřeli Měsíc ve dne, a já bych tam mohla trávit dny a noci. <3 Přeji Ti jen to nejkrásnější do Nového roku, a ať Ti vše vyjde podle plánů :)

Infinity řekl(a)...

Skoro všechny tvé články za rok 2014 jsem četla, takže toto shrnutí mi bylo moc blízko, protože všechny ty fotky a recenze jsem si z tvých článků pamatovala. :-)
Prostě mám tvůj blog moc ráda, hrozně se mi líbí, jak píšeš a jsem ráda, že v blogování budeš pokračovat i tento rok a doufám, že ještě mnoho dalších let to tak bude nadále. :)

Charrlie řekl(a)...

OWLIE: Tak vaše kavárna má nádherně poetický název, moc se mi líbí. Určitě bych se tam taky zvládla nastěhovat :)) Děkuji za přání, a tobě můžu popřát jen to stejné :))

INFINITY: Jééé-é. Děkuji :)) Udělala jsi mi tímhle komentářem strašnou radost :)) Moc za něj děkuji :))

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by