17. srpna 2014

Filmová kniha - Ještě než umřu



Před více než rokem se mi do rukou dostala knížka Ještě než umřu od Jenny Downhamové. Knižním světem otřásalo šílenství okolo Hvězd, a mě se nějak zázračně podařilo dostat ke knížce, která k nim má tak blízko a zároveň tak strašně daleko. A mě zasáhla daleko víc, než Hvězdy.

Film mi ležel v notebooku už taky déle než rok, než jsem se konečně odhodlala si jej pustit. Přiznávám se – ze začátku jsem se mu vyhýbala, protože jsem měla strach, co se mnou udělá. A pak jsem na něj zapomněla. No a pokaždé, když jsem ho znovu objevila, tak jsem zjistila, že na něj nemám tu správnou chuť. Ten správný moment přišel teprve včera. Tak jsem zasedla s horou křupek k notebooku a po chvilce si odběhla ještě po horu kapesníčků.

Vlastně ani nevím, co k tomu filmu pořádně říct. Je to prostě sakra silnej příběh, který vás donutí se na chvilku zamyslet. Poděkovat za to, že jste (aspoň velká většina z nás) zdravá. Že můžete chodit do školy, máte pár kamarádů. Najednou si uvědomíte, že ten docela obyčejný život, co vedete, je vlastně fajn. A možná i víc než fajn.

Budu se opakovat – ale stejně jako kniha, tak i film mi přišel mnohonásobně lepší než Hvězdy. Zatímco u Hvězd jsem jen seděla a občas se pochechtávala všude přítomnému posmrkávání, tady jsem to byla já, kdo si málem vybrečel oči z důlků.

Ale zpátky k filmu – hlavní role ztvárnili Dakota Fanning (které krátké vlasy vůbec neslušeli, ale kompenzovala to svým hereckým umem) a Jeremy Irvine (který je tak sexy, až se mi ho chtělo vytáhnout z obrazovky a nechat si ho pro sebe).

Hlavní hrdinka se jmenuje Tessa, je ji sedmnáct a odmítá se dál léčit z leukémie. Pomalu tedy umírá, přesto má ale tajný seznam přání, které by ještě ráda stihla. Ale vše samozřejmě není jen tak jednoduchý – do toho všeho vstupuje pohledný soused Adam, nepěkné vztahy v rodině, nebo těhotenství nejlepší kamarádky. A odchod pryč je čím dál tím blíž a blíž…

Ve filmu sice chybělo pár knižních scén, ale to je to nejmenší. To je tak vždycky, a vždycky to tak bude.

Na druhou stranu musím říct, že mi místy lezla na nervy samotná Tessa, která se chovala jako rozmazlený spratek a všechno omlouvala svou nemocí. A přitom z knížky jsem z ní takové pocity vůbec neměla. Na druhou stranu mě ale vůbec neštvala Tessina kamarádka Zoey, kterou jsem v knížce nemohla vystát.

Tak jako tak – je to prostě skvěle skvělý film!

A málem bych zapomněla říct jednu věc! I když tento film je z roku 2012 premiéru v českých kinech bude mít teprve za pár dní. Já osobně mám za to, že se rozhodli tento film uvést do kin na základě ohlasů z Hvězd. A zároveň se strašně bojím, že bude přirovnáván a porovnán, a že všichni budou tvrdit, jaké je to vykradačství. A to mě strašně mrzí. Ach jo.


No nic – já raději končím, protože povídání o filmech asi není moje parketa. Ale zkrátka jsem chtěla říct, že je to strašně dobrý film, a že se na něj určitě všichni podívejte. Hned potom, co si přečtete knížku!


6 komentářů:

Karolína řekl(a)...

Nejdřív knížka, potom film - proto jdu zítra do knihovny a budu se modlit, aby byla knížka k dispozici! Díky za tip! :)

Neo Inizio

Eruvie řekl(a)...

Tuhle knížku už mám nějakou dobu doma a pořád jsem se k ní ještě nedostala. Chci se ale co nejdřív kouknout na film, ale samozřejmě si první musím přečíst knihu... něco mi říká, že je to lepší než Hvězdy, přestože jsem je nečetla ani jsem neviděla film...

Infinity řekl(a)...

Já viděla jen film, knihu jsem nečetla, ale byl to pro mě neuvěřitelný zážitek, taky jsem si pobrečela a mohu ho zařadit mezi nejlepší filmy, jaký jsem kdy viděla. :)
A vůbec jsem netušila, že má přijít do kin.

Jana CM řekl(a)...

Myslím, že mám knihu v angličtině, ale ještě jsem to nečetla. Snad to není jen shoda názvů. Hvězdy jsem ještě nečetla, tak uvidíme.

Simone Sipriano řekl(a)...

Uf. Takýmto knihám aj filmom sa vyhýbam, lebo mne stačil Keith a Walk to remember. Tam som plakala poriadne a bojím sa, že filmy a knihy na tento spôsob by mi nepridali. Preto sa na nich ani nechystám.

Charrlie řekl(a)...

Karolína: Budu držet palce (i když teď už asi pozdě :D) aby ji měli! :) Já ji haluzově sehnala na poprvé :D

Eruvie: Mě Hvězdy nějak moc neokouzlili, asi jsem od nich čekala moc a v závěru dostala... no, vlastně docela průměrnou knížku :/ Ale tak doufám, že ty se k ni dostaneš co nejdřív a pevně doufám, že se ti bude moc a moc líbit!

Infinity: Já na to chvilku blbě koukala a pak jsem se prostě musela smát. Kinovníci (ehm, takové slovo asi neexistuje, že? :D) evidentně pochopili, že když měli úspěch Hvězdy, tak zkusí vydělat i na dalším, podobném filmu. No co už. A určitě si přečti i knížku, určitě se ti bude taky líbit, pokud tě okouzlil film :))

Jana CM: Kniha se v angličtině jmenuje "Before I die" zatímco film je "Now is good" - doufám, že máš tedy správnou knížku a doufám, že se k ní brzo dostaneš. A úplně nejvíc doufám, že se ti bude kniha líbit!

Simone Sipriano: To chápu. Ale já jsem člověk, co se snaží držet všechno pod pokličkou a občas potřebuju vypustit tu pokličku a právě na to jsou tyhle filmy jak dělaný!

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by