21. dubna 2014

Náhled do útrob mého goodreads

cute watch

Dneska jsem se rozhodla, že si pročistím to-read list na goodreads. Moc čištění jsem sice nesvedla, spíš jsem si jen naklikala další a další knížky. No nevadí, to se občas stává (prosím, že v tom nejsem sama?). 

Při té příležitosti jsem se rozhodla, že sepíšu i krátký článek o tom, co v tom to-read listu mám. Na co se chystám, a co si snad brzo i koupím (nebo půjčím v knihovně) (nebo prostě seženu někde jinde). Takže prosím bubny a potlesk a tadá! nový článek úplně o ničem je tady.

A ano - ještě se musím omluvit za své "grafické" počiny, kdy každá knížka je v jiné úrovni než ta vedle a působí to trochu rušivě. A ještě jsem je zmenšovala od oka, takže no... Ehm.



Terapie láskou - M. Quick (4,09) - Šílenství kolem téhle knížky začalo někdy loni. Zhruba v době předávání Oskarů, kdy Jennifer Lawrence dostala Oskara za hlavní ženskou roli právě v tomhle filmu. Každý si chtěl knihu přečíst a já taky. Jeden klik a šup, kniha byla v to-read listu. Stejně jako vždycky jsem se zařekla, že si nejdřív přečtu knížku a pak až film. No... nevyšlo mi to. Pak jsem si přečetla pár recenzí a všude zaznělo, že film je lepší než knížka. A já se rozhodla, že nejdřív dostanu z hlavy film a pak se pustím do knížky. No... tak uvidíme.

Měděný jezdec - P. Simons (4, 42) - O téhle trilogii už ví asi každý. Já ji mám už delší dobu ve čtečce a čekám jen na to, až přijde ta správná doba si ji přečíst. Jednou jsem už začala, ale povedlo se mi přečíst nejdřív prvních cca 20 stránek z druhého dílu. No,... stane se (většině lidí teda asi ne, ale co už). Momentálně jsem si ji ještě přinesla i z knihovny, takže asi ten nejlepší doba už přišla.

Dcera sněhu - E. Ivey (3,91) - Další z knížek, o které se hodně mluvilo. A znáte to - jeden klik a už je "vaše". V knihovně se stalo, že byla dlouho zamluvená a mě se nechtělo čekat, až se uvolní. Takže jsem to nechala plavat. A vzpomněla jsem si na ni, až při dnešním čistění. Je to smůla a moje hloupost, ale teď už ji snad z hlavy nedostanu a dostanu se k ní co nejdříve!


1Q84 - H. Murakami (4,05) - Když jsem dočetla Norské dřevo od tohoto japonského autora věděla jsem zcela jistě, že to není poslední kniha, kterou si od něj přečtu. Trošku jsem zapátrala a rozhodla se, že se pustím do této trilogie. Na Vánoce jsem postupně dostala všechny knihy a tak mi ke spokojenosti nic nemělo chybět. Teda až na to, že nemám čas se do knížek pustit. 

Než jsem tě poznala - J. Moyes (4,34) - Od autorky jsem už také četla jednu knížku a sice Poslední dopis od tvé lásky a podobně jako u Norského dřeva i tady jsem věděla, že to není poslední knížka, kterou jsem od autorky přečetla. Teď už jen čekám na to, až na mě tahle knížka někde vybafne v knihovně. A nebo až si ji koupím. Ale rozhodně se na ni těším! 

Amy a Roger: Na cestě - M. Matson (4, 08) - Tady zase čekám na léto. Nemůžu si pomoc, ale přesně tuhle atmosféru ze mě celá knížka vyvozuje. Takže si počkám na to, až budu mít ve škole (konečně!) volno a zaběhnu si do knihovny. A musím říct, že na ten den se fakt těším.


Prozření Mary Dyerové - M. Hodkin (4,13) - Tak jo. Zcela a otevřeně se přiznávám, že když jsem na goodreads viděla tuhle obálku ani jsem si nepřečetla anotaci a rovnou mi tahle knížka skončila v to-read listu. Co jiného by taky člověk měl dělat z tak krásnou obálkou, že jo?

Fangirl - R. Rowell (4,22) - A tady se zase skloubilo všechno dohromady. Kromě krásné obálky mě nalákala i skvělá anotace. A pak mě odradil fakt, že kniha ještě nevyšla v češtině (a ani nevím, jestli vyjde - nemá někdo informace?). Na druhou stranu si říkám, že se čtením v angličtině budu muset stejně někdy začít. Tak že by přišel ten správný okamžik?

Achilleova píseň - M. Miller (4,06) - Tahle trojka by se měla jmenovat trojka krásných obálek. I tady mě prvotně nalákala obálka, ale knížka vyšla (tuším) v období mého zkouškového a já se zrovna nervovala nad zkoušek ze starověku a tak mě cokoliv starověkého (a ještě k tomu řeckému!) dokázalo naštvat a já od toho chtěla utéct co nejdál by to šlo. Nakonec však téhle knížce neutekla a v to-read se ocitla. Nakonec to dopracovala i to "to-buy" listu a na den bez DPH bude moje.


Posel - M. Zusak (4,12) - Škoda mluvit o Zlodějce knih, která je od stejného autora. Že to je víc než jen výborná kniha už (snad) všichni ví. O tom, že Posel bude taky zase nepochybuji já. Knížku už mám nějaký ten pátek doma a pořídila jsem ji opravdu výhodně. Tak výhodně, až se musím pochlubit - šla jsem jenom ve městě kolem knihkupectví a zastavila se u výlohy (ostatně jako vždycky). Posel na mě zazářil s padesátiprocentní slevou kvůli mechanickému poškození. Knížku někdo nechal déle stát na sluníčku (asi za výlohou) a jí zežloutly listy. A to je vše. Díky tomu ji mám doma s padesátiprocentní slevou. Tož neberte to.

Vraní dívka - A. Sund, Erik (3,76) - Kromě toho, že jsem si skoro stoprocentně jistá, že mám jméno autorů špatně napsáno a zkráceno, tak nevím co víc o téhle knížce říct. Kniha vyšla docela nedávno a namluveno toho bylo o ní víc než dost. Mě nejvíc láká surrealistická obálka (kterou opět kazí pečeť světového bestselleru). 

Archiv - V. Schward (4,04) -  Archiv je jedna z mála knih, kde mě nenalákala obálka, ale až její samotný obsah. Trošku se bojím, abych z knihy ale nebyla zklamaná a tak její půjčení a přečtení stále a stále odkládám. Ale někdy na ni dojít musí.


Seznam tajných přání - L. N. Spielman (4,18) - Na tuhle knížku mě nalákalo pár přečtených recenzích všude možně a tak, když jsem si třídila svůj to-read list, prostě jsem klikla na to, že ji chci přidat. Upřímně doufám, že mě knížka nezklame.

Ve stínu černých ptáků - C. Winters (3,93) - Původně jsem myslela, že si knížku nikdy nepřečtu. Narozdíl od většiny mě totiž vůbec nezaujala obálka knížky a ve skutečnosti se mi ani nelíbí. To byl i jeden z hlavních důvodů, proč jsem knížce původně nevěnovala tolik pozornosti. Ale znáte to - pak se to začne číst, vy začnete číst recenze a najednou vám ta knížka není tak protivná, jak se ze začátku zdálo. A najednou zjistíte, že vás ta knížka má ve své moci. A že ji máte v to-read listu, najednou ji máte v ruce, a pak už je v read listu.

Jen jeden den - G. Forman (4,10) - V poslední době se nemůžu vymanit z náručí romantiky. Začalo to Beznadějnou (ze které se nakonec vyklubala ne tak docela romantika), pokračuje to sérii Vlků z Mercy Falls (která je až moc romantická) a kde to skončí vážně nevím (ale asi to skončí brzo, protože pak musím přečíst pár knížek o moru v Evropě).

11 komentářů:

Nefelína řekl(a)...

Rozhodně si přečti Achilleovu píseň. Právě jsem ji dočetla a hrozně se mi líbila. Četlo se to úplně samo.

Simone Sipriano řekl(a)...

Tak, kde začať?

Medeného jazdca som čítala a tú knihu milujem. POkračovania mám po anglicky a mierne sa toho obávam + momentálne určite nemám čas, ale po prijímačkách to bude jedna z prvých vecí na programe. ;-)

Terapia láskou je blud. Film bol trolilinku lepší priemer, no kniha je o ničom. Predvídateľná, klišoidná a vôbec sa mi nepáčila. Huge dissapotment.

Me before You alias Než sem tě spoznala je kniha, ktorá ma dostala do depresie, ale zároveň je to jedna z najlepších kníh vôbec. Jednoznačne ti ju odporúčam.

Fangirl sa mi napriek tone pochvalných recenzií nepáčila. Teda, niežeby sa mi nepáčila, ale je to obyčajná kniha, taký priemer. Body šli dole najmä za fanfiction pasáže vložené do deja, lebo ma vôbec nebavili a s dejom príliš nesúviseli.

btw: Nikdy v živote sa mi nepodarilo prečistiť to-read na GR. Pokúšala som sa o to viackrát, ale nakoniec mi vždy bolo ľúto knihy vyhodiť z toho či oného dôvodu. A tak sa teda iba rozrastá a rozrastá. ;)

Kristie řekl(a)...

Amy a Rogera jsem zrovna před pár dny dočetla a určitě je to fajn oddechové čtení, které je na léto jako dělané. :)
Mara Dyerová mě taky nejdříve naprosto uhranula obálkou. :D Ale i recenze na ni vypadaly zajímavě. Já sama ji už mám přečtenou a mně osobně se velice líbila. :)
Já patřím k těm, kteří jsou z Fangirl nadšení. :D Mně se to ohromně líbilo. Co se týče té angličtiny - tak těžké to není, obzvlášť když se do toho člověk začte, tak to jde pak dost dobře. :) Ale jestli vyjde v češtině, tak to netuším - asi bude záležet na prodejnosti Eleanor a Parka, kterou Knižní klub chystá. :)
Achilleovu píseň mám doma půjčenou z knihovny, v blízké době se na ni chystám a jsem na ni moc zvědavá. :)
Posel se mi moc líbil! Četla jsem ho ještě před Zlodějkou a možná proto mi přijde i lepší než Zlodějka, jop. :)
Archiv jsem si pořídila domů a jestli se mi to nebude líbit, tak budu naštvaná. :D
Ve stínu černých ptáků právě čtu a vypadá to zajímavě. :) A na Jen jeden den se moc těším, autorčina kniha Jestli zůstanu se mi fakt líbila, tak snad se mi bude líbit i tahle kniha. :)

Charrlie řekl(a)...

Wau! Moc děkuji za vyčerpávající komentáře! Potřebovala bych ještě, aby GR zavedlo nějaké priority, abych opravdu věděla, co si musím hned teď přečíst! :D

***

SIMONE SIPRIANO: Já doufám, že k Měděnému jezdci mě nakopne to, že ho mám doma z knihovny a tudíž mě tlačí čas. Takže se budu muset rozhoupat a přečíst :)

S Terapií můžu souhlasit. Původně jsem se rozepsala i o filmu (a tom, že mi vůbec nepřišel tak suprový, jak ho všichni všude líčí), ale odstaveček byl přespříliš dlouhý, tak jsem umazala filmovou část :) Ale stejně si ji chci pořád přečíst. Asi mám nějaké sebemrskací choutky (a když to napíšu takhle, tak to zní hrozně moc divně).

Než jsem tě poznala si asi budu kupovat. Poslední dopis byl fakt perfektní, tak potřebuju mít i další knížku.

A věříš tomu, že to je první negativní reakce, kterou na Fangirl čtu. To jsem te%d opravdu moc zvědavá, jaké to ve skutečnosti bude. Musím se k tomu dostanu co nejdřív.

A já většinou třídím tak, že mažu knížky, na které mě přešla chuť nebo další díly serií (co kdyby se mi první díl nelíbil, že jo :D). Ale nakonec vždycky skončím v mínuse (= více knížek přidaných, než odstraněných :D)

***

KRISTIE: Přesně tak, doufám, že sluníčko přijde co nejdřív, abych se do knížky pustila. Nějak mi přijde nepatřičné tohle číst za deště :D

Mara Dyerová má prostě skvělou obálku, ta snad musí uhranout úúúplně každého!

No, já a moje angličtina je kapitola sama pro sebe. Postupně ale musím začít číst odborné články do školy, takže tuším, že díky tomu by mohla být Fangirl "jen" příjemná oddechovka, od mnohem těžší angličtiny. Takže asi se na ni vrhnu co nejdřív. (Haha, to jsou zas sliby chyby :D)

Achilleova píseň bude určitě dobrá. Nebo musí být. Když si ji chci koupit :D

A Posel bude taky suprový. Zlodějka knih svědčí o tom, že autor umí. A jsem zvědavá, s názorem, že je Posel lepší jsem se už párkrát potkala. Tak uvidím, uvidím :)

Jestli zůstanu mám v to-read listu taky, takže uvidím, uvidím. Každopádně se na všechno moc a moc těším :D Jen ještě někde sebrat ten volný čas :/

E_V_E řekl(a)...

Fangirl každý vychvaľuje, tak som si to pridala tiež, ale ešte som sa k tomu nedostala.
Archiv mňa zaujal práve obálkou a až potom obsahom, ale stihla som zatiaľ len 1 kapitolu.
Terapiu láskou neplánujem čítať, ale film som si kukla kvôli Jen a Bradleymu a páčil sa mi 8)

Wolf Draven řekl(a)...

Já četla zatím Prozření Mary Dyerové, Ve stínu černých ptáků a Vraní dívku. Každá má něco do sebe a stopro je potřeba si je přečíst ;)
Chystám se teď na Fangirl a Seznam tajných přání, ale i ty ostatní knihy vypadají skvěle a mám je téměř všechny v to-read listě :D
Já si na GR zavedla speciální poličku to-read-soon, kde mám asi 85 knížek a v normální to-read mám asi 460 knížek :D Ještě tak 3 životy a mám to i kdy přečíst :D

Melinda řekl(a)...

Než jsem tě poznala je fakt boží knížka a tou bych klidně být tebou začala :) Moc se mi líbila. Hodlám se někdy pustit do dalších knížek od Jojo, ale zrovna Poslední dopis mě moc neláká. Tak asi asi koupím nějakou v originále.
Mara Dyerová má skvělé obálky, ale vzhledem k tomu, že ještě není venku třetí díl, tak po přečtení prvních dvou trochu trpím a fakt chci vědět, jak to skončí! :D
Terapii láskou a Fangirl jsem si už pořídila a taky se na ně chystám (zvlášť na Fangirl jsem moc zvědavá, u zahraničních booktuberů je neskutečně oblíbená, tak to bude asi pecka :)
Archiv si chci koupit teď na den knih bez DPH a vypadá, to že na seznam ke koupení mi přibyde Seznam tajných přání. Taky to hodně lidí chválí :) Jen jeden den totéž.
Můj TBR list je fakt děsivý a potřebuju žít tak 300 let, abych ho zvládla a to tam knížky pořád přibývají :D

Lenny řekl(a)...

Rozhodně Achilleovu píseň (moje nadšená recenze zde http://www.tichy-koutek.8u.cz/millerova-achilleova-pisen/), popřípadě Murakami, toho mám v plánu taky.

Jana CM řekl(a)...

Z tvého seznamu jsem četla jen Posla a líbil se mi. Můj to read seznam je na papíře, ale mnohem delší, takže nevidím důvod, proč bys měla čistit :-)

Šárka S. řekl(a)...

Taky jsem nedávno procházela to-read list a spíš jsem víc knih přidala, než smazala. :D

Terapie láskou: Viděla jsem film a tedy nic moc. :/ Snad bude kniha lepší.
Měděný jezdec: Za sebe můžu knížku jedině doporučit. Je naprosto úchvatná. Určitě si ji brzo přečti. Začátek je sice trochu nudnější, ale jakmile se překoušeš přes prvních 100 stran, je všechno OK.
1Q84: Chystám se na to a očekávám od toho opravdu hodně. Předtím si chci ale přečíst knihu Sputnik, má láska. Kamarádka ji četla a je to její nejoblíbenější knížka, takže zkusím nejdřív to a uvidím, jestli mi autorův styl sedne. :)
Než jsem tě poznala: Na to se taky moc těším. :)
Prozření Mary Dyerové: Váhám, jestli si knihu přečíst, nebo ne.
Fangirl: Hrozně moc si to chci přečíst. Každopádně po tvém dnešním hodnocení Eleanor and Park docela váhám. :/
Achilleova píseň: Mám jí půjčenou z knihovny a moc se těším. Původně jsem si ji taky chtěla koupit, ale hrozně za knihy utrácím, takže smůla. :D
Posel a Vraní dívka: Četla jsem a moc se mi to líbilo. Hlavně Posel. Ten je skvělý. ;)
Archiv: Docela mě odrazují recenze jiných bloggerů, kteří z toho nebyli právě 2x nadšení.

Charrlie řekl(a)...

E_V_E: Na Fangirl jsem opravdu moc zvědavá. Ale já a angličtina no... ehm... Ale snad se někdy dočkám českého překladu :)

U Archivu mi ta obálka přijde taková, nijaká, ale svoje kouzlo určitě má. I když je to výjimka, že mě někdy naláká něco víc, než jen obálka :D

***

WOLFDRAVEN: Tak jo, všechny je někdy (snad) přečtu :D Když je to potřeba, tak je to potřeba :D

Já jsem přemýšlela nad podobnou poličkou, ale mě nebaví se k ní proklikat. Kliknout na "want to read" je prostě rychlejší :D Ale taky tam mám kolem stovky, takže to čištění bylo spíš jen na oko :D

***

MELINDA: Poslední dopis je suprová knížka, určitě doporučuji, i když tě to moc neláká! :) A Než jsem tě poznala si chci pořídit ve formě e-booku. Momentálně hledám nejlevnější verzi :D

Jémináčku, to asi počkám na to, až vyjde třetí díl, než si to přečtu. Tohle čekání umí být ubíjející a zabíjející :D

Tak u Fangirl jsem zvědavá co na ně řekneš. Jak říkáš - jsou hodně oblíbené v zahraničí, tak uvidím(e) :)

Já si Archiv nakonec pořídila právě bez DPH, tak doufám, že se mi bude líbit. I když to teda vůbec nebylo v plánu.

***

LENNY: Určitě si přečtu, díky :))

***

JANA CM: Papírovou verzi ti možná trochu závidím - určitě se lépe táhne do knihovny/knihkupectví. Já si to vždycky musím nejdříve přepsat a opsat a pak stejně půlku zapomenu :D

***

TIW: Díky za obsáhlý komentář!

No ono to s mým "tříděním" nakonec dopadlo stejně. Půlka ven a Celek dovnitř. No nevadí, snaha byla :D

Terapie láskou: souhlasím. Ani nevím, proč jsem si ji v tom to-read listu nechala:D
Měděný jezdec: Prvních sto stránek, beru :) Určitě se k ní chci někdy dostat, ale nevím kdy. Teď jsem si ji přinesla z knihovny, tak třeba mě dotlačí to, že ji mám doma a musím ji vrátit.
1Q84: A Norské dřevo jsi četla? Úžasná knížka, kde chceš zatrhnout každou větu jak silný podtext to má :) Na Sputnik se chystám, už jsem ji párkrát měla v nákupním košíku, ale pokaždé jsem ji (ani sama nevím proč) vyndala.
Než jsem tě poznala: Tak doufám, že se bude líbit! :)
Prozření Mary Dyerové: Mě nejvíc láká právě obálka. Samotná anotace už je průměr, ale... ta obálka! :D
Fagirl: Jak už jsem psala, jedna hvězdička určitě ne, to můj mobil předvedl nějaký se svých ninja chvatů a neviditelně ji přečetl a oznámkoval za mě :D
Achilleova píseň: Tak u nás v knihovně je zas zamluvená na půl roku :D Jsem zvědavá na tvoji recenzi!
Archiv: Nu, jsem zvědavá. Ty reakce jsou opravdu obojetné :)

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by