27. července 2013

Dokonalý svět, kde nic není dokonalé | Dokonalý pár, Ally Condie

Název: Dokonalý pár
Originální název: Matched
Série: Matched #1

Autor: Ally Condie

Anotace z Goodreads: V dokonalém světě o všem rozhodují Správci – vyberou vám ideálního partnera, práci i den, kdy zemřete. Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema – volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný. První část románové trilogie z budoucnosti, která staví na literárních kvalitách minulosti.

__________________________________________________

No, tak nějak přemýšlím, jak tohle povídání (či recenzi) vlastně začít a pořád tak nějak nevím. Začala bych tím, že Dokonalý pár mě dlouho přitahoval, a když na mě doslova vybafl v knihovně, prostě jsem mu nemohla odolat. Taky, kdo by mu odolal, že jo?

Mám jisté podezření, že za všechno může obálka. Protože ta obálka je prostě kouzelná. Když jsem začala číst, zjistila jsem, že vlastně vůbec nevím, o čem že ta knížka má být. Vůbec jsem si anotaci nečetla a tak, když nad ním zpětně přemýšlím, musela to být právě obálka, co mě „přinutila“ si knížku přečíst. Protože je prostě nádherná, to nikdo nepopřete. Ta zelená, ten obrázek… Ach.

Bohužel, a řeknu to hned na začátku, jsem byla nepříjemně překvapena. Knížka se mi totiž vůbec nelíbila. A co je zvláštní, tak vlastně vůbec nevím proč.

Začnu asi tím nejdůležitějším. Za prvé (o den později) vůbec nevím, proč ta knížka měla přes tři stránek, když v ní vlastně vůbec o nic nešlo (kromě posledních pár kapitol). Za druhé mi ani jedna postava nebyla sympatická a za třetí – vůbec jsem nesžila příběhem a vlastně mě vůbec nezajímalo, co se stane na další stránce, v další kapitole.

Ale zpátky k postávám – Cassie. No, co k ní říct. Na jednu stranu mi přišla jako sebevědomá a na druhou stranu se skoro celou knihu jen rozhodovala, co a jak a proč. A taky (spoiler) jsem vůbec nepochopila, jak může milovat dva muže zároveň (spoiler). Co se týče Xandera a Kye – oba mají hrozně ehm, ehm (zde si prosím představte libovolnou nadávku) jména, ale v tomhle směru rozhodně vyhrává Ky, jehož jsem celou dobu četla jako „Kyja“ a nešlo mi ho skloňovat a hrozně mě to iritovalo. No, ale pokud se mám vyjádřit k jeho charakterům, tak musím uznat, že pan Ká byl na celé knize opravdu to nejzajímavější. Skoro.

Protože to úplně nejzajímavější byl samotný dokonalý svět. Hrozně mě bavilo objevovat ho a v podstatě mě zajímal snad víc, než celý příběh. Opravdu, opravdu moc jsem si užívala to, jak autorka postupně odkrývala všechny jeho tajemství a opravdu moc a moc mě zaujala ta myšlenka, že lidé vlastně neumí psát.

No, ale pokud mám knížku shrnout jako celek, dám ji dvě hvězdičky. Jednu hvězdičku za dokonalý svět a jednu hvězdičku za těch pár posledních stránek. I když nerada, musím uznat, že tím koncem mě autorka skvěle navnadila a že druhému dílu dám ještě šanci.



 * Anotace a obálka z http://goodreads.com
* Obrázek z http://weheartit.com/

9 komentářů:

Nathaly řekl(a)...

Každý máme iný vkus, no je čudné, že sa ti nepáčil ani Ky :D

Charrlie řekl(a)...

Sto lidí, sto chutí. No, když už něco, tak Ky mě na té knížce zaujal nejvíc, akorát má hrozně blbý jméno :D

Tereza Vlčková řekl(a)...

Jo, s Kyem jsem měla taky problémy :D. Já jsem to četla jako "kyj" a asociovalo se mi to s kyjem na zabíjení mamutů, takže jsem se vždycky začala smát, když jsem si na to vzpomněla :D.
A knížka mě taky zaujala, ta obálka je nádherná, ale jinak příběh dost pokulhával, nudil mě. A Kyj mě štval, byla bych radši, kdyby si Cass nechala Xandera :D.

Erný řekl(a)...

Mně se Dokonalý pár líbil, ale druhý díl už mi tolik nelahodil. :D S tím Ky'em' jsem žádný problém neměla, ale pobavilo mě, když za mnou přišla mamka a zeptala se: 'A jak že se čte tohle jméno a jak tamhleto?' :D Mě třeba hrozně zajímá, jaký že je vůbec rok.. protože jsem to jaksi nevyčetla. :D

Charrlie řekl(a)...

"Kyj" :D:D To je výborný, teď jsem se doopravdy rozesmála :D Fakt divný jméno :D

A taky musím souhlasit se vším, co jsi napsala :) Team Xander :D:D

Charrlie řekl(a)...

tolik nelahodil? Oj, tak teď se ho začínám bát, a to jsem se na nějpředtím doopravdy těšila :D Ky je prostě divný jméno :D Nedivím se tvojí mamce, opravdu ne. Fiktivní rok :D

Simone Sipriano řekl(a)...

Len dve? Mne sa to páčilo oveľa viac. :)

Infinity řekl(a)...

Tak já nevím, jestli si tu knížku přečíst nebo ne. Ta obálka je vážně nádherná, ale tahle recenze je tak kritická, že snad ani nemám chuť ten příběh číst. :-D

Charrlie řekl(a)...

Zkus to, za pokus nic nedáš :) Mě to ale vážně neoslovila. Jen ten nápad, který má mnohem větší potenciál, než jak ho využila autorka a snad posledních sto stránek za něco stály :)

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by